Kvalitet, tryghed & garanti

Vi gør en dyd ud af at tilfredsstille alle vore kunder, derfor er det hos os en selvfølge at de nye biler vi sender ud af huset, og de reparationer vi foretager er i top klasse. Men skulle uheldet være ude, og Du som kunde ønsker at klage over en sag skal dette være muligt. Vi ønsker derfor nedenfor, at informere om de muligheder Du som kunde har.
Det er pr. 1. oktober 2015 blevet lovkrav for bilforhandlere og væksteder, at tilbyde vores kunder en åben mulighed for at kunne klage sin sag til ankenævnet for biler. Ankenævnet for biler er et nævn der behandler forbrugerklager, som kunne opstå i forbindelse med køb af en bil til mere end 10.000 kr. eller en værkstedsregning der samlet beløber sig til mere end 1.500 kr.

Hvad er Ankenævn for biler?

Ankenævn for biler er et privat ankenævn, som havde virkning fra 1. november 2012, og er er godkendt af erhvervs- og vækstministeren. Nævnet blev i tidernes morgen startet op af brancheorganisationerne: Bilbranchen, Dansk Bil brancheråd og AutoBranchen Danmark, samt den tro følgesvend; FDM.


Nævnet er godkendt efter reglerne i §5, en lov om forbrugerklager (lov nr. 456 af 10. juni 2003). Godkendelsen sikrer forbrugerne og de erhvervsdrivende en troværdig og betryggende sammensætning og sagsbehandling. Formålet med muligheden for at klage er som det vigtigste at finde frem til et forlig, samt en holdbar løsning af sagen. I tilfælde af uenighed mellem parterne bliver sagen behandlet og afgjort af ankenævnet.

Har du en sag du ønsker at klage over, kan knappen nedenfor lede dig videre i klage processen.

www.Bilklage.dk

Bliv kontaktet, hvis du vil vide mere

Eller ring på telefon + 45 74 75 21 21