Kvalitet, tryghed & garanti

Vi gør en dyd ud af, at alle vores kunder skal være tilfredse, når de har handlet med os, derfor er det hos os en selvfølge, at de nye biler, vi sender ud af huset, og de reparationer, vi foretager, er i top klasse. Skulle uheldet dog være ude, og du som kunde ønsker at klage over en sag, hvor vi ikke kan blive enige, skal dette selvfølgelig være muligt. Vi ønsker derfor at informere, om de muligheder du som kunde har.

Det er pr. 1. oktober 2015 blevet et lovkrav for bilforhandlere og væksteder at tilbyde kunder en åben mulighed for at kunne klage sin sag til ankenævnet for biler. Ankenævnet for biler er et nævn, der behandler forbrugerklager, som kunne opstå i forbindelse med køb af en bil til mere end 10.000 kr., eller en værkstedsregning, der samlet beløber sig til mere end 1.500 kr.

Hvad er ankenævn for biler?

Ankenævn for biler er et godkendt privat ankenævn, som havde virkning fra 1. november 2012. Nævnet blev i tidernes morgen startet af brancheorganisationerne Bilbranchen, Dansk Bil brancheråd, AutoBranchen Danmark og FDM.

Nævnet er godkendt efter reglerne i §5, en lov om forbrugerklager (lov nr. 456 af 10. juni 2003). Godkendelsen sikrer forbrugerne og de erhvervsdrivende en troværdig og betryggende sammensætning og sagsbehandling. Formålet med muligheden for at klage er, som det vigtigste, at finde frem til et forlig og en holdbar konklusion af sagen. I tilfælde af uenighed mellem parterne bliver sagen behandlet og afgjort af ankenævnet.

Har du en sag, du ønsker at klage over, kan knappen nedenfor lede dig videre i klage processen.